Micael Nicolas's Blog

octombrie 7, 2009

Biserica Gradina Icoanei – Bucuresti

Filed under: Spiritualitate — Micael Nicolas @ 20:47

Biserica Grădina IcoaneiO veche zicala romaneasca zice ca : “Omul sfinteste locul” si se pare ca acel loc ramane stintit in urma sa pentru mai multe secole,daca nu cumva pentru vesnicie sau pentru atata timp cat biserica acelui loc va dainui si va ramane marturie vie generatiilor viitoare,ca astfel nu pot sa-mi explic cum o simpla biserica al carei hram nu-l stiu,cunoscand doar denumirea popurala al acelui loc binecuvantat ,Biserica Gradina Icoanei ce iti lasa impresia o data intrat in ea,ca timpul fizic si atat de repede scurgator de obicei in lumea profana capata o data intrat in aceea mica capsula de eternitate, alta valoare,alta semnificatie asa cum mi s-a intamplat mie spre ultimul sfert al ultimei decade a mileniului doi cand verisoara mea si-a facut cununia religioasa tocmai in aceea oaza puternic spiritualizata a capitalei .

Pe vremea aceea eram foarte credincios,eram aproape mistic si intalnirea sufletului meu cu un asemenea loc in care timpul isi pierduse insemnatatea,preotii erau intr-adevar slujitori ai Lui Dumnezeu,iar diaconii si toti cei ce cantau la strana erau deasemenea dedicati si insufletiti in vocatia lor de abnegatia lucrului binefacut de la inceput pana la sfarsit,asta in conditiile in care in aceea zi cel putin mai avusesera loc cununii religioase si alte vreo cateva cupluri isi asteptau randul sa-si uneasca destinele in aceiasi zi.

Biserica aceasta si-a pus amprenta puternic pe mine de cand am vazut-o prima oara din exterior si nu pot spune ca era o biserica mare,impunatoare care sa te impresioneze prin grandoare si stralucire ca Basilica San Pietro a Vaticanului,era mult mai modesta,dar arajamentul florar de la intrare si zidurile exterioare, albe din afara nu-mi lasau a intelege ca Dumnezeu era mai prezent aici decat in orice alt loc sfant pe care il vazusem sau urma sa-l vad in viitor. Cu aceasta stare de receptare a prezentei aerului sfant emanat de edificiu in sine,am pasit alaturi de miri,de rude,de ceilanti invitati inauntru,unde in urma ultimilor pregatiri ai mirilor,nasilor si mosilor intr-ale tainei cununiei,am auzit din treacatul unei voci feminine ca in biserica se afla o icoana facatoare de minuni a Maicii Domnului si mici fragmente de moaste ale unor sfinti.

Icoana Facatoare de minuniAceasta informatie pretioasa mi-a atins sufletul si am resimtit chemarea lina de a vede de aproape aceea icoana a Maicii Domnului facatoare de minuni,ce se afla in partea stanga a catapetesmei altarului ; O data ajuns langa ea,am sarutat-o si am ingenunghiat in fata ei,unde n-am putut sa ma rog pentru mine asa cum se intampla de obicei cu fiecare pacatos,fiindca sufletul mi-a fost cuprins de o liniste aparte,curata de orice gand meschin, in care propriile mele probleme si greutati disparusera fara urma si nu mai simteam nevoia de absolut nimic in viata mea,eram pe deplin implinit ,astfel ca singura rugaciunea pe care am fost capabil sa o spun a fost pentru fericirea si trainicia cuplului ce tocmai isi uneau destinele,formand o familie .

.

Moastele sfinteLa finalul cununiei n-am scapat ocazia sa ma apropii si sa sarut si moastele sfinte care la randul lor mi-au binecuvantat sufletul cu aceiasi liniste simtitoare si vie pe care o resimtisem deja in smerenia indusa de sfanta icoana facatoare de minuni a Maicii Domnului.

5 comentarii »

  1. Frumos articolul insa te rugasem sa citezi sursa fotografiilor, adica ceva de genul: sursa fotografiilor: http://fotografiialeinimii.blogspot.com/2009/07/la-biserica-din-gradina-icoanei.html

    Doar asa poti sa ieifotografiile mele pe blogul tau. Merci

    Comentariu prin Ana — octombrie 7, 2009 @ 21:58 | Răspunde

  2. Scuze Ana ! Sunt nou in blogging si deocamdata nu cunosc asemenea detalii !
    Si sincer sa fiu habar n-am ce trebuie sa fac sau cum trebuie sa arate un asemenea demers !
    Te rog,fii putin mai explicita,cum pot sa indeplinesc ceea ce mi-ai cerut mai sus !

    Comentariu prin Micael Nicolas — octombrie 7, 2009 @ 22:06 | Răspunde

  3. pai… dupa ce termini articolul de scris, inainte de a te semna adaugi asa cum am scris la comentariu,doar ca pui linkul meu peste cuvantul sursa, ai la editarea articolului o pictograma care ti permite sa pui linkul peste cuvant, vezi cum am pus eu la art cu moastele care vor fi aduse, da clik pe cuvantul “sursa” si te va duce la linkul de unde am luat informatia. Nu e cu supararea, ma gandeam eu ca nu ai stiut cum :)

    Comentariu prin Ana — octombrie 7, 2009 @ 22:18 | Răspunde

  4. Ana sper sa mai dai pe acest blog si sa-mi transmiti daca e bine cum am facut,ca am schimbat ceva,dar nu sunt sigur de este cum vrei tu ?!

    Comentariu prin Micael Nicolas — octombrie 7, 2009 @ 22:19 | Răspunde

  5. Acum daca dai click pe vreuna din poze,iti apare marita si iti indica si sursa de unde le-au luat .
    E bine asa ? Si nu uita ca avem bloguri diferite,eu in wordpress ,tu in Google Blogger si imi imaginez ca poate o fi diferit .
    Oricum crede-ma ca nu sunt de rea credinta ,numai ca nu pricep pe deplin cum ai vrea tu sa fie!

    Comentariu prin Micael Nicolas — octombrie 7, 2009 @ 22:28 | Răspunde


Feed RSS pentru acest post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

The Rubric Theme. Create a free website or blog at WordPress.com.

