Micael Nicolas's Blog

September 13, 2009

Pridvorul Dumnezeirii lll

Filed under: Spiritualitate — Micael Nicolas @ 04:30

Ca tot m-am apucat sa descriu experientele mele spiritual-religioase din timpul adolecentei sau mai bine zis de la inceputurile tineretii,am sa continui in aceiasi nota cronologica si am sa incerc sa readuc la viata prin iscusinta cuvintelor urmatoare revelatia .

Sa tot fi avut pe vremea aceea in jur de 20 ani,cand inca gasca de cartier se mai aduna impreuna desi crescusarem mari cu totii si incepuseram sa luam fiecare drumul sau in viata,insa atunci intr-o zi de toamna timpurie( ziua incepuse parca sa se micsoreze si perdeaua neagra a serii sa se asterne usor prea devreme pentru tinerime) ,ne-am adunat noi astia pasionati de filozofie si de religiile lumii in scara blocului de vizavi ,incepand a discuta si evident a polemiza pe diverse subiecte religioase,dat fiind ca eram un grup restrans de trei persoane laolalta cu mine,dintre care unul era un tanar teolog al universitatii din Banie,cel de al doilea era un tanar licean al artelor frumoase Severinene,pasionat de religiile Orientului Indepartat,un buddhist pactricant pe vremea aceea si cu mine,un tip modest din fire din toate punctele de vedere.

Discutia a inceput si bineinteles polemizarile n-au intarziat sa apara,doar se aprinsesera baietii in explicatii care mai de care mai convingatoare,agurmentate,foarte bine creionate in descrieri plastice si metafore abstracte incat la un moment dat au fost nevoiti prietenii mei sa faca o scurta pauza spre a se duce fiecare pana`n casa sa aduca unul,artistul sa aduca vechiul DEX ca sa nu ne mai incurcam in diferitele coloraturi ale subintelesurilor cuvintelor grele si niste carti despre religiile orintale ,in special despre Buddhism si latura sa practica,Zen-ul,iar tanarul teolog sa ia din casa o carte cam voluminoasa a Sfantului Simeon Noul teolog ,in care iluminarea crestina este explicata foarte inspirat si foarte plastic.

Eu pastram tacerea,ascultandu-i cum se dueleaza cavalareste verbal pana cand tanarul teolog a deschis cartea sa si a inceput sa citeasca experienta iluminarii sfantului iubitor de Dumnezeu,mai cu seama  partea de inceput a naratiuni atat de frumoasa,in care fructul unui mar era asemanat cu revelatia Dumnezeiasca(mi-a fost imprumutata si mie cartea aceia pentru o saptamana atunci,dar timpul fiind spre scurt n-am apucat sa citesc decat foarte putin,oricum m-a mangaiat pe suflet acea descriere,chiar si atat cat am citit din ea)  .

Pe cand ascultam cuvintele citite si rostite de tanarul meu teolog,am inceput atras parca de poezia fermecatoare si atat de desfatatoare a inspiratiei sfantului,sa ma rog in gandul meu zicand : Doamne Iisuse Hristose,Fiul Lui Dumnezeu,miluieste-ma pe mine pacatosul .

In scurt timp pe nebagare de seama mi-am simtit inima cuprinsa de o febra placuta,incat pulsatiile inimii devenit-au mai clare pentru constientul meu,facandu-ma in acelasi timp mai neatent la conversatia lor,mai apatic la mediul exterior si asta a durat ceva vreme,atata timp cat prietenii mei si-au terminat conversatia indreptandu-se spre apartamentele lor,asa ca m-am indreptat si eu la randul meu spre scara mea de bloc care era cuprinsa de intuneric cu alti tineri galagioasi jucandu-se cand afara ,cand inauntru.Insa daca de obicei mersul imi este greoi si anevoios,atunci am parcurs acei cativa metri de dintre blocuri sigur pe mine si eliberat de teama de-a ma impiedica de ceva anume in calea mea,ajungand a ma aseza pe banca ce se afla inauntru in scara mea.Aici continuat-a-mi rugaciunea,nefiind deloc deranjat de galagia adolencetina din jurul meu,in intuneric fiind,chiar am inchis si ochii pentru cateva clipe,cand vazut-am din nou,nourul de lumina ce pare-se veghea deasupra capului meu.

Sosit-a timpul sa intru si-n casa unde stat-am treaz pana la miezul noptii,culcandu-ma in cele din urma si revenind la vechea simtire banala a doua zi,in care chiar daca spus-am inca rugaciunea inimii,incepand sa citesc si din cartea sfanta a prietenului meu teolog,totusi pierdutu-m-am din nou in nimicuri,indreptandu-ma cu aceiasi nebagare de seama spre ignoranta zilnica a simtirii celei mai presus de lume !

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

