Micael Nicolas's Blog

September 23, 2009

Unde esti tu,Caragiale Doamne !

Filed under: Politica aşa cum o văd eu. — Micael Nicolas @ 18:50

Cu toate ca suntem doar la inceput de toamna,cand scolile de abia si-au deschis portile si elevii inca mai sunt relaxati si cu zambetul pe buze,totusi se simte in aer cum campania electorala pentru presedintiale se apropie cu pasi repezi, in cartier deja au aparut activistii de partid ai diverselor formatiunii politice,care pentru promisiunea unui loc de munca pentru tineri sau ocuparea unui altuia mai bine platit pentru cei ce bat la usa varstei de mijloc,se implica in stragerea de semnaturi de sustinere pentru candidatul respectiv,dar nu pentru ca acel candidat ar avea nevoie de semnaturile romanilor spre a se inscrie in cursa presedintiabiilor,ci spre a vedea ca inca are sustinere in popor.

Toata scena are loc intre blocuri intr-un cartier frumos al Severinului ale carui verdeata si frunzele pomilor n-au ruginit pe deplin,in fata scarii ,unde se aduna zi de zi cand vremea frumoasa o permite,veteranii nostri,mamele noastre in special sau tinerele familii cu copiii mici,scolari sau pre-scolari,care sunt obligati de odraslele lor sa le scoate afara,la aer curat si la joaca laolalta cu ceilanti.Doamnele noastre tot trecand astfel de la un subiect la altul printre scurtele pauze de ras care au loc frecvent in acest fel de conversatii lejere ,au ajuns si la politica,moment pe care il si astepta activista noastra ca sa-si intrepinda urmator demers zicand cu zambetul pe buze: Haideti doamnelor,nu vreti sa-mi spuneti datele d-voastra personale si sa ma ajutati sa va completez aceste chestionare sa vada partidul ca imi fac si eu treaba !

Doamnele noastre bineinteles ca mai intai izbunesc in ras,mai fac cate o gluma,doua pe seama acestui lucru,dupa care cu tragere de inima sau fara,se supun acestui examen spre a ajuta o tanara vecina,unele dintre ele isi dau datele,altele se incapataneaza in orgoriul lor aparte si ii raspund scurt activistei noastre :Nu-mi dau nicio data,de ce sa-mi dau si pleaca !

A venit randul si mamei mele care desi a incaruntit,si-a pastrat hazul subtil si intelepciunea aceia umana ce -si ofera posibilitatea de-al intelege pe cel de langa tine,punandu-se imaginativ in pielea sa si cu toate ca nu-l inghite pe Basescu absolut deloc,fiind o PRM-ista adevarata inca din anii `90 si urmarind cu un interes de invidiat Antena 3 cand vine vorba despre stiri sau politica,totusi si-a dat acceptul de a fi completat acel formular,ba mai mult,m-a trecut si pe mine si pe tatal meu pe aceea lista !

Eu fiind la scara de vizavi,la cativa metri distanta de ele,mai auzeam asa din cand in cand ce se vorbea acolo la scara alaturata,fiind mai mult furat de gandurile mele,incercand la un moment dat sa incropesc din franturi de ganduri,Rugaciunea Inimii si mai mult crezand ca se inscrie la o Tombola Electolara cu premii,asa cum se obisnuiste in tanara democratie romaneasca in preajma vreunui scrutin mai de fiecare data,m-am trezit zicand : Ma,mama ce faci ?

Mama,in stilul sau caracteristic,senina si cu zambetul pe buze,zisu-mi-a : Lasa,lasa,stai tu acolo,in urma corora doamnele noastre izbugnit-au din nou in ras in urma interventiei mele cam directe ,ce pare-se venita din strafundul vreunei pesteri,asa de spontana a fost chiar si pentru mine,care desi simpatizez cu Basescu(asta si din lipsa de altenativa viabila la persoana sa),ma feresc sa intru in diverse “jocuri politicianiste”,preferand sa raman pe margine si sa urmaresc filmul politicii romanesti ca un simplu profan nedispus sa-si vanda sufletul pentru niste oameni care poate prea mult isi urmaresc interesul propriu in detrimentul interesului national,dar asta e deja o alta poveste .

Abia m-am tarziu aflat-am si eu cum au decurs lucrurile intre doamne in realitate si am aprobat pe deplin gestul civic si altruist al mamei mele.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

