Micael Nicolas's Blog

January 7, 2010

Slujba Craciunului pe stil vechi de la Moscova .

Filed under: Spiritualitate — Micael Nicolas @ 00:59

Astazi a fost prima data in viata mea cand am avut oportunitatea sa vad slujba de Craciun pe stil vechi in direct de la Moscova prin prisma internetului si asta se datoreaza fratilor mei basarabeni,care iesind cu aproape doua decenii in urma de sub dominatia sovietica si-au pastrat inca legaturile cu tot ceea ce tine de civilizatia rusa si mi-au dat cu ceva vreme in urma un link spre o televiziune ruseasca ce se prinde si in mediul virtual.

Televiziunea in cauza este Russia Today sau RT care isi trasmite programele in limba engleza,in limba de circulatie internationala cea mai cunoscuta de catre locuitorii planetei,devenind un fel de latina a epocii moderne,ceea ce in opinia mea este un lucru bun,ca astfel oamenii de diferite natii,culturi,religii ajung sa inter-relationeze si sa-si cunoasca unii altora,traditiile,cultura,practicile religioase,asa cum am descoperit eu asta seara minunata slujba de la miezul noptii a celebrarii Nasterii Domnului in grandioasa si minunata catedrala Iisus Mantuitorul din Moscova,ce rivalizeaza acum cand inca sunt sub impresia momentului,cu Catedrala San Pietro a Vaticanului din Roma,singura diferenta intre aceste capodopere arhitecturare si a dantelariei in piatra este aceea ca Basilica San Pietro este doar din  marmura ,comparativ cu Catedrala Iisus Mantuitorul ce iti lasa extraordinara impresie ca este facuta numai din aur.

Pe langa grandoarea impunatorului lacas de cult se mai adauga si superba liturghie cantata de rit bizantin,atat de profunda in rugaciunile sale ce le inalta pe cer ,profesionistii ce alcatuiesc corul ce pot fi asemuiti uneori,in asemenea ocazii pe buna dreptate cu o ceata de ingeri ce ridica osanale Celui mai presus de timpuri si de fire.

Sper ca Dumnezeu sa binecuvanteze si neamul romanesc ,ca-n curand sa ridice in cinstea sa ,Catedrala Mantuirii Neamului in Capitala,fiindca este o nazuinta veche,seculara,as putea zice a ierahilor si a mirenilor de buna credinta ai Bisericii Nationale Ortodoxe Romane,deoarece avem nevoie sa ne rascumparam pacatele in Fata Celui PreaSfant de pe urma nebuniei lui Ceasca,care a facut una cu pamantul Biserica Sfintei Vineri ,ridicata si zidita de primi voievozi romani cu mai bine de jumatate de mileniul in urma. Doamne ajuta !

6 Comments »

  1. Intr-adevar slujba de la miezul noptii realizata de rusi, ne aduce aminte de slujbele care se oficiaza la Biserica Invierii din Ierusalim si la Muntele Athos.
    Este ceva extraordinar de frumos si mistic acest moment de a te ruga cand peste orase si sate este liniste totala, ca in timpul primilor crestini din catacombe.
    Sarbatori Fericite si LA MULTI ANI !

    Comment by Yoan — January 7, 2010 @ 12:42 | Reply

  2. Draga Micael Nicolas,cu adevarat esti un om ce crede in Dumnezeu si este un lucru foarte bun, te admir pentru asta, si eu cred in Dumnezeu, dar nu am credinta asa puternica la fel ca a ta . Esti un om spiritual caruia nu i se afla secretele decat, poate prin acest blog si sincer mi-ar placea sa-ti aflu secretele. Stiu multe despre tine deoarece te cunosc.Apropo frumos articol!

    Comment by Mirabela — January 7, 2010 @ 18:39 | Reply

  3. Micael, slujba de la miezul noptii pare ceva foarte interesant, de asi rezista pana la acea ora, m-as uita si eu.

    Comment by Ana — January 7, 2010 @ 18:44 | Reply

  4. La noi in Romania sunt mai mult de 100 de biserici ortodoxe stil vechi, peste un milion de crestini, din care peste jumatate de nationalitate ROMANA !
    Centrul este la Slatioara, jud Suceava, unde nu traieste nici un rus. Mai sunt de aceeasi religie sarbii, moldovenii, ucrainienii, georgienii. In perioada comunismului erau prigoniti de autoritati, dar acum cine are interes sa fie ignorati si marginalizati ?

    Comment by Lucian — January 7, 2010 @ 18:48 | Reply

  5. Ar fi trebuit sa te uiti de mai mult timp Micael, dar este bine ca ai inceput acum, decat niciodata.Sincer si eu sunt o persoana cu o credinta puternica in Dumnezeu, bine eu nu vorbesc asa de frumos ca tine, dar cert este ca amandoi suntem oameni ce cred in Dumnezeu. Te admir Micael!

    Comment by Marian — January 7, 2010 @ 18:54 | Reply

  6. Bre,fratilor,de unde ati rasarit asa dintr-o data,ca eu ma impacasem cu ideea ca nu sunt prea citit,chiar imi placea soliditudinea aceea,chiar daca fiind un blog public,este absolut firesc sa-ti doresti sa fii citit,sau cine stie,poate imi spun aceste cuvinte mie insumi,fiindca ma aflu intr-o perioada foarte deosebita in privinta lumii interioare pe care o traiesc,dar in fine,sunteti toti bineveniti aici,dar va rog eu frumos,nu admirati un om ca mine,credeti-ma nu merit,iar cat priveste credinta,am aflat de curand citind Pelerinul Rus de pe blogul inchinat Rugaciunii Inimii,ca este un dar de la Dumnezeu,pentru care trebuie sa ne rugam,deoarece prin rugaciune putem obtine nu numai credinta,dar si desavarsirea.In concluzie ,am vrut sa zic,ca oricare dintre noi poate sa obtina Darul Lui Dumnezeu,indiferent care ar fi acela…,ca nu-i asa,toate darurile Lui Dumnezeu sunt spre folos si sunt tot ceea ce un suflet de om are nevoie !
    Va salut pe toti si va urez un an nou nu cu bani,nu cu faima trecatoare,ci va doresc umilinta subtila a sufletului pe care o traiesc eu acum si numai bine !

    Comment by Micael Nicolas — January 7, 2010 @ 19:26 | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

