Micael Nicolas's Blog

January 11, 2010

Filed under: Spiritualitate — Micael Nicolas @ 20:00

Dupa foarte mult timp,dupa foarte multi ani ,am reinceput de curand cu doua zile inaintea Craciunului ce tocmai a trecut,sa practic si sa zic din nou Rugaciunea Inimii,cu trezvie si cu perseverenta,asa ca daca tot am acest blog,mi-am propus sa-mi fac o analiza in scris a ceea ce-am simtit ,a ceea ce-am trait,cu toate ca am citit un text religios in care se spune clar ca practicantii rugaciunii inimii trebuie sa fie discreti,retrasi,sa nu vorbeasca prea mult despre trairile avute in timpul rugaciunii,numai ca eu mi-am propus ca de aceasta data sa abordez rugaciunea din punct de vedere profan,stiintific,nepropunandu-mi sa ating iluminarea crestina asa cum mi-am dorit ultima data in urma cu un deceniu,ci doar sa ma reinduhovnicesc,sa incerc sa ma reapropii de Dumnezeu,sa-mi regasesc credinta de odinioara.

Totul a inceput in preajma sarbatorilor de iarna,asa cum am descris deja in articolul anterior,cand incepand sa citesc prima mea carte online,si anume Pelerinul Rus,am inceput sa si spun rugaciunea inimii,la inceput cu neincredere si cu  autoironie de sine,chiar ma faceam prost pe mine insumi din prisma faptului ca mai cred in astfel de povesti infantile despre Dumnezeu si despre sfiinti sai,dar fara sa renunt la rugaciunea tainica ce o incepusem s-o fac in sufletul meu,si vreo cateva zile am continuat in acest fel,pana cand am inceput sa-mi simt inima cum pulseaza in mod fizic in pieptul meu,dandu-mi o senzatie placuta ,subtila si reconfortanta,simteam dupa mult timp ca traiesc cu adevarat,ca eram viu,dupa care apare un fel de durere usoara la suprafata inimii din pietul meu,de parca cineva ma intepa cu ceva ascutit, drept in inima si vroia parca sa sparga o pojghita subtire de gheata in care se afla inima infasurata,si fisurile inerente care se iveau de pe urma acestui tratament,cuprindeau intreaga suprafata a inimii,stingandu-se in cele din urma la fel de imprevizibil cum si aparusera.La un moment dat,in mintea mea cautatoare de intelesuri si de descifrarea celor ce se intamplau in mine, a crezut ca sunt aprope de un infarct,insa bineinteles ca n-am murit,daca am apucat sa scriu aceste cuvinte !

Experimentand in continuare puterea acestei rugaciuni,intr-o seara dintre cele cateva trecute de la inceputul acestui an,am continuat sa spun rugaciunea si in sufragerie,in fata micului ecran,urmarind emisiunea “O data in Viata” de la TVR si concertul de muzica populara,aniversar,in cinstea Mariei Dragomiroiu,si am reusit sa o fac,chiar am mers mai departe in aceiasi seara,ispitind intentionat si sincer,autoputernicia lui Dumnezeu,dupa ce-am auzit acel exemplu al acelui Patriharh din vechime,de pe la inceputurile crestinismului,care era in stare sa se roage neincetat si in acelasi timp, nici sa-si neglijeze obligatiile fata de turma lui Hristos pe care o pastorea,asa ca am trecut pe un program exclusiv maturilor,gen XXX,sa observ ce se poate intampla.Intr-adevar rugaciunea slabeste in fata ispitei,dar nu pentru ca acele imagini banale cu trupuri goale mi-ar fi coplesit sufletul(totusi am 33 ani si sexualitatea nu mai imi spune mare lucru,poate doar din punct de vedere artistic ,privindu-le cu ochiului anatomistului,in rest sunt doar niste imagini ),ci pentru ca, cuvintele rugaciunii se risipesc,se destrama si automat construirea puntii de legatura dintre minte si inima aproape inceteaza.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

