Micael Nicolas's Blog

February 9, 2010

Filed under: Spiritualitate — Micael Nicolas @ 19:16

Cand m-am decis sa mai fac un site/blog dedicat in intregime Rugaciunii Inimii,nu mi-a trecut nici o clipa gandul prin minte ca oamenii interesati de mistica crestina au sa-mi ceara sfaturi direct mie,unui handicapat,asa cum tocmai mi se intampla printr-un comentariu abia afisat pe acel site .

Mi se pare ciudat sa indraznesc tocmai eu,un handicapat,sa ma apropii de Dumnezeu,sa-L experimentez prin rugaciune si voi care sunteti sanatosi sa va fie atat de frica de Dumnezeu incat sa ajungeti sa paralizati si sa credeti ca Dumnezeu este de neatins tocmai datorita conditiei noastre pacatoase.

Eu doi termeni n-am putut sa-i inteleg pe deplin din terminologia crestina si anume :Teama de Dumnezeu si Smerenia.

Cum as putea sa inteleg “Teama de Dumnezeu”,cand Sfantul Apostol Ioan spune atat de frumos ca “Dumnezeu este iubire” ;Oare e cu putinta sa te temi de iubire,cand vorba aceia noi habar n-avem ce este iubirea fata de semeni,fata de natura,chiar si fata de femeia din viata noastra,atat de mult cantata in poemele si cartile unor mari scriitori,atunci cum am putem intelege iubirea lui Dumnezeu fata de noi ?

Rational este imposibil sa ajungi sa intelegi o asemenea stare,insa spiritual nu trebuie sa ne desconsideram intr-atat de mult incat sa crezi ca indiferent ce-ai face,indiferent cat de sincer ai fii in rugaciunea ta nu esti demn de lumina divina.

Sfintii si marii traitori ai crestinismului cand spun ca nu sunt demni sau nu sunt vrednici (in limbajul vechi crestin) de a vedea lumina divina si in al trai pe Dumnezeu in inima lor,spun aceste cuvinte mai cu foc tocmai dupa ce au urcat pe treptele desavarsirii crestine,ci nu inainte,la inceputul nevointei lor cand erau cu adevarat niste pacatosi,ci nu sfintii.

Iar cand trebuie sa inteleg sensul cuvantul Smerenie,trebuie de fiecare data sa-l caut in DEX spre a-mi aminti exact ceea ce inseamna,fiindca imi este mult mai usor sa inteleg cuvantul Sinceritate,deoacere daca te rogi cu sinceritate, simti si cum ti se smereste sufletul de la sine,insa daca intai cauti sa obtii smerenia ca doar dupa aceea sa incepi sa te rogi asa cum scrie la carte,atunci s-ar putea sa treaca viata pe langa tine si sa nu inveti niciodata ceea ce insemna rugaciunea.

Fii sincer inainte Domnul,oricum El te cunoaste in cele mai mici detalii ale tale,cunoaste chiar si gandurile pe care inca nu le-ai gandit,cum scrie in cartea sfanta,atunci de ce sa credem ca ne trebuie o pregatire permegatoare inainte de a incepe a ne ruga.

“Credinţa este un dar de la Dumnezeu ce se dobândeşte prin rugăciune.”,zic Sfintii Parinti,in concesinta tot ceea ce trebuie sa facem este sa ne rugam,iar Rugaciunea Inimii este scurtatura spre cel PreaSfant.

Si ca tot incepui sa scriu despre aceasta rugaciune,e normal sa scriu si ce-am mai simtit in timpul ei.

Un simtamant care se pare ca incearca sa-mi abata atentia de la locul inimii,cand se intampla sa reusesc sa-mi focalizez luarea aminte spre locasul inimii din piept,se naste uneori in zona pantecului,dandu-mi strania impresie a unui explozi de energie ce se propaga cu repeziciune in sus spre cutia toratica si inspre creier,distragandu-mi concentrarea calma ce era pe cale sa se aprofundeze ,trezindu-ma brusc la realitatea dimensiunii fizice,in care ticaitul ceasurilor si al pendulei incep sa se faca din nou auzite si simturile atat de obisnuite cu lumea fizica sa-si reintre in drepturi.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

