Micael Nicolas's Blog

April 14, 2010

Filed under: Spiritualitate — Micael Nicolas @ 01:34

În seara aceasta practicai rugăciunea inimii cu uşurinţă de nici nu băgai de seamă ce repede trecu o oră,fusei relaxat şi non-interesat faţă de gândurile ce tot dădeau târcoale minţii mele,spunându-i tot felul de nimicuri în imagini sau în cuvinte gândite.

Şi poate pentru prima dată de când am reînceput să practic această frumoasă şi liniştitoare rugăciune nu mai mă bizui pe propriile forţe ,lăsându-mă in grija unei forţe superioare,pe care încă n-o simt,dar sunt convins că ea există şi-mi ascultă rugăciunea.Feluritele gânduri care vroiau să-mi distragă atenţia şi să mă facă să le consider inspirate,geniale şi astfel să încerc să le memorez ca mai târziu după incheierea meditaţiei să le notez undeva în grabă pe acest blog sau pe o banală hârtie, nu mai mă impresionară şi le lăsai să treacă prin mine,uitându-le în clipa următoare şi neregretând că am scăpat şi ideea ce se ascundea în ele,continuându-mi neabătut rugăciunea,simţindu-mă chiar bine în aceea oră în care nu mi-a mai păsat de mine,de lume şi de multele ei semnificaţii şi ramificaţii ce ne sufocă parcă uneori când vrem cu tot dinadinsul să părem originali într-o lume împânzită cu din ce in ce mai multe clone încătuşate pe mii de benzi rulante din mall-uri exclusiviste din clasele mijlocie şi superioară ale unei societăţi decadente şi mizere ,la care săracii visează să ajungă,că astfel cred ei, fericirea şi implinirea sufletească se află în niste pungi pline cu tot felul de asa zise bunătăţi conservate care demult ar fi devenit mucegăite şi aruncate ca lături porcilor în evul mediu per exemplu .

Vrând să mai pretec ceva timp în rugăciune după ce realizai,auzind sirena unui combinat din oraş ce anunţă iesirea din tura a doua a muncitorilor de acolo,că se făcuse 11 pm şi ora răbdării în rugăciune trecu,mai mă rugai cam un sfert de oră spre a mă obişnui a mări timpul fizic al rugăciunii către cel Veşnic şi nemişcat în mişcarea Lui necuprinsă de nimic din tot ceea ce a creat .

3 Comments »

  1. 🙂

    Comment by angy — April 14, 2010 @ 02:28 | Reply

  2. Un sfat pe care imi permit sa ti-l dau,dupa ce am citit ceea ce ai postat pana acum,este : sa citesti cat mai mult carti ale sfintilor Parinti si sa incepi cu cartile Ne vorbeste Parintele Cleopa,vol.1-16,care se gasesc si in format pdf.
    Succes mai departe cu rugaciunea!

    Comment by Daniel — April 30, 2010 @ 14:51 | Reply

  3. Acesta este şi motivul principal pentru care am creat blogul Rugăciunea Inimii,tocmai ca să mă “documentez” cât mai temeinic în legătură cu practica isihastă,că mă tem să nu mă smitesc şi să deviez de la calea cea dreaptă,fără însă să-mi pierd nădejdea în Dumnezeul milostiv care îi mângâie şi îi binecuvântează pe cei ce incearcă să se apropie cu inima deschisă si în mod sincer de El,atât cât îi este dat unuia ca mine să cunoască şi să guste din bunătăţile tainelor Lui !
    Doamne ajută !

    Comment by Micael Nicolas — April 30, 2010 @ 15:28 | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

