Micael Nicolas's Blog

May 1, 2010

Filed under: Disecarea propriului Eu` — Micael Nicolas @ 05:40

Nu mai cred în iubire,nu stiu dacă bravez sau nu când spun aceasta,dar când îi simt prezenţa ei în apropiere,mă reduc doar la ceea ce simt ,melancolia mă înăbuşe şi mă transform din tipul ambiţios de până mai ieri care vroia să le facă pe toate doar ca să-mi omor timpul cu ceva,într-un visător fără vlagă,un mort ce rememorează vremurile de altădată !

Iubirea neimplinită e cea care mă face să fiu pasiv şi să nu-mi mai îmi pese de existenţa altor fete pe acest pământ,chiar dacă din când în când dorinţa animalică de-a poseda pe una sau pe alta încă mai apare în imaginaţia mea,însă acea femeie este fără chp,fadă,nici nu stiu dacă e fantoma vreuneia ce a trăit vreodată aevea sau pur şi simplu doar eul meu feminin !

Ciudat în toată această poveste este că aşa mort cum mă simt de obicei,revin la viaţă doar când revine şi ea acasă la părinţi, la braţ cu soţul său,nici măcar nu mai trebuie să-i văd ochii negri ca întunericul mormântului inimii mele,înăuntru căruia îi pătrez cu sfinţenie amintirea,asemănându-mă sclavului zidit de viu în piramide alături de faraonul în faţa căruia s-a închinat toată viaţa ca unui zeu,este îndeajuns să-i aud vocea,râsul,să o simt că este bine ca să uit de banalitatea vieţii de până atunci şi să zâmbesc şi eu cu întârziere în inima mea atinsă din nou de fericirea spontană şi copilăroasă ce-am resimţit-o dintotdeauna,de atunci,de demult,de când sufletul meu a vibrat pentru întâia oară, cănd ea mi-a surâs privindu-mă cu bucuria inocenţei specifică vârstei fragede de odinioară !

10 Comments »

  1. Micael, ma amuzi! Ar trebui sa ma intristezi, dar nu… Stii de ce? Ca practici rugaciunea lui Iisus. Cineva mi-a recomandat sa citesc sfintii Isihie si Filotei sinaitii si chiar au fost pe gustul meu, mai ales Isihie, cu trezvia. Asculta si tu filocalia audio vol 4,sinaitii, sa vezi ca, procedezi gresit sa lasi asemenea ganduri sa iti patrunda in minte. E foarte daunator….

    Eu am patit-o http://patermihail.wordpress.com/2010/04/25/sfantul-cuvios-vasile-de-la-poiana-marului

    Niciodata nu e bine sa vorbim altora despre experientele noastre in ce priveste rugaciunea. Ajungem motiv de batjocura. Cum, daca ei nu au rezultate, inseamna ca cei care au, sunt inselati de diavolul….

    Comment by Crestina — May 1, 2010 @ 19:46 | Reply

  2. Interesante gânduri,numai că nu cred că ai citit primele mele articole despre Rugăciunea Inimii,ziceam într-unul dintre ele că de asta dată am să încerc să mă aproprii de Dumnezeu în “mod ştiinţific”,că doar bat la uşa inimii,mulţumindu-mă şi cu acea linişte deosebită care ne atinge sufletul încă din primele zile,nu mai caut neapărat iluminarea ;nu crezi că aş îndrăzni prea mult pentru un handicapat ca mine.
    Puţin îmi pasă ce cred oamenii despre mine,oricum pentru o covârşitoare majoritate a cititorilor acestui blog sunt perfectul anonim,nimeni nu mă cunoste şi chiar dacă aş fi cunoscut de către voi în realitate,nu aţi fi impresionat de mine,ci nici eu n-aş fi impresionat de voi !
    Apropo de diavol,săracul de el,i se pun prea multe păcate în spate,când de fapt noi oamenii ne luăm la întrecere în răutăţi câteodată cu el.
    Ştii,sfinţii părinţi pe care îi pomenesti chiar spun că mulţi dintre călugări,ce să mai spun de mireni,nu îndrăznesc să practice această rugăciune tocmai ca să nu se smintescă şi să nu ajungă în iadul cel mai de jos,dar după moarte oricine va fi în afara lui Dumnezeu,va suferi,aşa că suntem oarecum obligaţi să încercăm să ne ridicăm condiţia,iar faptul că mai scriu şi despre altceva în afară de spiritualitatea nu înseamnă nimic altceva în afara faptului că sunt un om din lume,ce încă mai are momentele sale de slăbiciune !
    Aţi mărturisi slăbiciunile într-o lume nebună ce se crede perfectă ca în filme,zic eu că e o dovadă de curaj,nicidecum de batjocură,noi creştinii se pare că ne-am pierdut rău de tot busola interioară şi căutăm prea mult cu tot dinadinsul să ne facem plăcuţi lumii,uitând atât de usor că legile lui Hristos sunt complet diferite de drepturile omului per exemplu,chiar dacă pe alocuri par să se potrivească !

    Nu vreau să ard anumite etape din parcursul acestei meditaţii interioare,că de astă dată nu mai vreau să mă grăbesc,să mă lipsesc vreo săptămână de tot ce înseamnă comfortul ce ni-l oferă tehnologia modernă şi să mă “închid” în cameră praticânđ atâta timp cât sunt treaz doar rugăciunea inimii,ca apoi să mă plictisesc atât de rău,încât “dezamăgit” că Dumnezeu n-a privit şi n-a miluit “la timp” nevoinţele robului său,să decad iarăşi şi să n-o mai spun decât aşa înainte de masă şi noapte de cateva ori rapid şi fără atenţie înainte de culcare !
    Am trecut prin acestea,acum vreau să încerc o altă cale.
    Sfiinţi Părinţi afirmă că unii oameni ating desăvârşirea fără să urmeze pas cu pas calea descrisă de ei,că de fapt Dumnezeu s-a revelat omenirii prin relaţia Lui personală cu anumiţi oameni de pe pământ,de la Moise la Serafim de Sarov şi cum la Dumnezeu este cu puţinţă toate,tot aşa este posibil ca El să te atingă la început şi să te ilumineze şi tu să nu-L recunoşti,aşa cum nu L-am recunoscut când El s-a întrupat Om,dar aceasta nu trebuie să ne descurajeze şi să încetăm să-l căutăm !

    Comment by Micael Nicolas — May 1, 2010 @ 20:49 | Reply

  3. Micael, ai citit cartea despre Sf Vasile de la Poiana Marului? Super Sfantul Vasile si sinaitii. Am invatat multe despre rugaciunea inimii. Mie imi place sa folosesc rugaciunea vamesului, sa o traiesc, sa traiesc in duhul rugaciunii. Si imi mai place sa ma rog cu psalmii.

    mie imi spui, Micael, despre diavoli? Nici eu nu ma tem de ei si chiar pot sa iti spun ca nu cred in inselaciunile alea de care vorbesc preotii… Si ca tre sa facem totul sub indrumarea lor… Adica, Dumenzeu creatorul universului, vrea ca omul sa se inchine altui om? Adica noi nu avem discernamat si trebuie sa ascultam de altii… Relatia noastra este personala cu Dumnezeu.

    Rugaciunea lui Iisus este doar mijloc si nu scop. Un mijloc. Scopul este comuniunea cu Dumnezeu. Dumnezeu si nu rugaciunea. Cu rugaciunea vorbim, convorbim cu El. Dar daca il avem mereu in inima, Il iubim mereu, de ce sa mai vorbim?

    Comment by Sonia — May 2, 2010 @ 20:29 | Reply

  4. Citeam in Vasile de la Poiana Marului ca scopul rugaciunii lui Iisus este de nu permite intrarea gandurilor(de nici un fel in minte). Adica, noi trebuie sa stam permanent intr-o stare de trevzie si, atenti intr-o anume zona(la Sf Vsile e diferita de cea descrisa de alti sfinti) si, cand sesizam cagandul ca incearca sa intre, il distrugem din start cu rugaciunea lui Iisus.

    Sf Vasile nu spune nimic de respiratie, ci insista foarte mult pe zona aceea a inimii(care nu are a face cu inima sau mijlocul pieptului), ci e in partea superioara, undeva in afara(asa am inteles). In functie de alegerea corecta a zonei, sesizam si inselaciunile. Daca ne iau patimile, inseamna ca alegerea zonei e gresita.

    Sa stii ca eu stiu de la un baiat care s-a facut pustnic(care a fost calugar) ca nu conteaza cum zicem, forma. El zice doar “Doamne miluieste”. Sunt si forme prescurtate. Cred ca importanta este trairea. Eu asa cred.

    Comment by Sonia — May 2, 2010 @ 20:38 | Reply

  5. Oameni buni,vă rog să nu vă faceţi o impresie mai aparte despre mine,că nu este cazul.Eu caut ceva,acel ceva în concepţia creştină este Dumnezeu,dar habar n-am ce este Dumnezeu,câteodată chiar mă trezesc întrebându-mă brusc : Ce eşti Tu ,Doamne ?
    După cum este lesne de observat nu întreb :Cine eşti Tu, Doamne ?
    E o diferenţă între cele două întrebări.Caut acul în carul cu fân sau mai bine zis încerc să număr boabele de nisip,în concluzie,realizez că nu voi găsi niciodată răspunsul acestei întrebări,ci totuşi Îl întreb .

    Din păcate n-am citit foarte multe cărţi în viaţa mea,đar sper să mai recuperez întru-câtva timpul pierdut,dar am auzit de Sf Vasile de la Poiana Mărului,însă nu-i cunosc scrierile !
    Eu n-am zis nicioadată că nu mă tem de diavol,chiar dacă Lucifer este începătorul răutăţii,totuşi este un înger,chiar dacă unul decăzut din iubirea Creatorului şi nu trebuie nicioadată subestimat,că atunci ne vom preface ca el şi vom cădea în mândrie şi de la sentimentul mândriei până a crede că poţi ajunge mai presus şi mai mare ca Însuşi Dumnezeul cel Necreat,nu mai este decât un pas .
    Chiar dacă par mai îndrăzneţ în abordarea aproape pe cont propriu a Rugăciunii Inimii,totuşi mă tem să nu o iau pe alături,pe arătură,mai ales fiindcă sunt handicapat şi n-am o relaţie regulată cu tainele bisericii,nu m-am mai spovedit şi împărtăşit de 10 ani,ceea ce mă pune pe gânduri într-un mod foarte serios.
    Eu nu-i desconsider pe preoţi cu toate scandalurile cu care se confruntă biserica în perioada aceasta de libertate sălbatică şi extrem de prost înţeleasă de către mulţi ,pe care am dobândit-o după 1989 .

    Da ,aşa este,importantă este trăirea,însă e cale lungă,anevoioasă şi pline de pericole până ajungem la nepătimire ,ocrotiţi de lumina Dumnezeiescă.
    Eu m-am cutremurat când am citit Imnele Iubirii Dumnezeieşti ale Sf. Simeon Noul teolog,în care acesta mărturiseşte că odată ajuns la desăvârşire şi nepătimire,când era pur şi simplu scăldat în lumina Divinităţii şi când aceasta din urmă îl mai părăsea din când în când,ca să-i verifice credinţa şi dragostea lui faţa de Dumnezeu,imediat era năpădit de toate patimile şi relele,începând să plângă şi să-i ceară lui Dumnezeu cu ardoare ,,să-l lumineze iarăşi şi iarăşi şi să nu-l mai parăsească niciodată. NUmai în Dumnezeu suntem pe deplin securizaţi şi fericiţi,dar extrem de puţini dintre noi ajung până acolo,dar în acelaşi timp fiecare dintre noi este dator să încerce cu sinceritate şi perseverenţă,atât cât ne este dat fiecăruia,să urcăm această scară a desăvârşirii .

    Comment by Micael Nicolas — May 3, 2010 @ 02:56 | Reply

    • E rau daca nu te-ai spovedit. Stii de ce? Ca nemarturisite, patimile, au putere asupra noastar si considera o piedica insemnata in practica rugaciunii. Eu as gasi urgent un duhovnic si m-as spovedi, ca sa nu cad in amagiri practicand ruga inimii.

      Pai, si eu abia acum aflu despre Sf Vasile de la Poiana Marului.

      Referitor la Lucifer… Daca Domnul ne-a dat noua o sansa, cu atat mai mult nu crezi ca ar fi dat ingerilor cazuti, care au fost membri de onoare ai familiei ceresti?

      Stii ca la evrei, interpretarea caderii lui Lucifer e cu totul alta. Ei au detinut VT, pentru ei a fost scris. Ei aveam de mult timp o alta interpretare.Cei care au luat sulurile cu Torah, nestiind interpretarea, s-au apucat sa traduca si sa interpreteze dupa capul lor, necolaborand cu iudeii. Adevarata Torah era numai in sinagogi si nu permitea modificari, adaugiri. Inca de la Creatie e totul altfel. Satan lipseste cu desavarsire si Sarpele nu are a face cu Satan. Imparatul Tirului e imparat si nu …altceva, alegoric…Vezi interpreatea iudaica.

      Comment by Sonia — May 3, 2010 @ 10:14 | Reply

  6. Scopul rugăciunii inimii şi ale tainelor bisericii este într-adevăr vederea luminii dumnezeieşti sau a energiilor necreate,că pe Dumnezeu este cu neputinţă să-l vedem prea mult încă de pe acest pământ, având sufletul prins în închisoarea trupului,există chiar şi o controversă în lumea creştină cu privire la vederea faţă către faţă a omului cu Dumnezeu,chiar şi în veşnicia împărătiei cerurilor,în sensul că nu-L vom putea nicioadată cuprinde cu simţirea noastră,că mintea este oricum limitată,iar rugăciunea inimii nu trebuie niciodată să o lăsăm să înceteze ,chiar şi atunci când suntem binecuvântaţi de cercetarea Duhul Sfânt în chip de nor şi însuşi Duhul Sfânt ia asupra Lui zicerea rugăciunii inimii în mintea noastră.
    Sincer nu am foarte mare experienţă în practicarea acestei rugăciuni,am început să o zic iarăşi abia in preajma Crăciunului anului trecut şi chiar sunt limitat în aţi mărturisi mai multe,iar să mă apuc să le scot de la mine,ca magicianul iepurele din pălărie,să mă ferească Dumnezeu,că atunci ceea ce aş fi vrut să fac bine se va transforma în rău,ca mana îngerilor rămasă în pustia Egiptul după ce i-a săturat pe evrei,a putrezit ca orice altceva pe acest pământ !

    Comment by Micael Nicolas — May 3, 2010 @ 03:39 | Reply

    • Exerientele spuse isi pierd puterea, se devalorizeaza.

      Comment by Sonia — May 3, 2010 @ 10:16 | Reply

  7. Si tu stai toata ziua in casa, diseci propriul eu si spui rugaciunea inimii? Cam enusiu mod de a trai!

    Comment by Sonia — May 3, 2010 @ 13:38 | Reply

  8. Mda,Sonia,ştii cum e,fiecare om se adaptează la situaţia care îi este dată ! Apropo de statul în casă, disecarea propriul eu şi practicarea rugăciunea inimii toată ziua,ce n-aş da eu să am această forţă mentală şi sufletească să le pun în practică aşa cum te întrebi tu,dar din păcate sunt mult mai slab şi leneş în aceste privinţe,ci stau mai mult în faţa computerului şi a televizorului decât meditând cu adevărat.
    Am avut un mod cenuşiu de viaţă până în ziua în care am început să practic din nou Rugăciunea Inimii,dimpotrivă acum mă simt mai vivace,mai curios în anumite privinţe,mai inspirat în drescrierea trăirii proprii şi personale,chiar mă simt bine !

    Frumos ai zis “Experientele spuse isi pierd puterea, se devalorizeaza.”,nu ştiu dacă este o cugetare de-a ta sau un citat luat dintr-o carte,dar este foarte frumos,oricum ar fi însă,experienţele prezente devin cu timpul istorie şi se pierd printre celălante amintiri mai importante care îţi rămân în minte fără să vrei,dar acest blog este pentru mine mai mult un fel de Jurnal Personal,fiindcă mă simt chiar fericit uneori când reusesc să-mi imbrac simţirea, trăirea şi să le imortalizez în cuvinte,mai clar zis ,îmi place să scriu,mai ales atunci când cele ce urmează a fi scrise le şi simt puternic în sufletul meu !

    Cine stie ,poate voi ajunge să mă spovedesc şi să mă împărtăşesc anul aceasta,eu îmi cam doresc aceasta !
    Este posibil ca evrei şi creştini să aibă interpretări diferite ale vechiul testament,că pe noul testament,majoritatea evreilor nu-l acceptă.

    Comment by Micael Nicolas — May 3, 2010 @ 18:17 | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

