Micael Nicolas's Blog

May 3, 2010

Am o întrebare,caut un sigur răspuns ?

Filed under: Disecarea propriului Eu` — Micael Nicolas @ 21:19

Handicapaţii sunt niste visători incurabili,dar sunt obligaţi de neputinţe lor fizice să aleagă visul în detrimentru trăirii vieţii !

Mi-a zis odată o nemţoaică foarte de treabă din Hamburg pe care am cunoscut-o în Second Life : Live your dream,not dream your life !(Trăieşte-ţi visul,nu-ţi visa viaţa).

Mi-a plăcut foarte mult acel joc de cuvinte pe care aş vrea acum să-l extrapolez în felul următor : Un handicapat are nevoie ca de aer de a visa,a se transpune prin visare în pielea celuilant dintr-un motiv destul de simplu şi anume,că numai astfel ajunge să se înţeleagă pe sine şi înţelegându-se, să-ţi accepte condiţia,să se împace cu soarta,să înceteze al întreba pe Dumnezeu “De ce mi-ai dat mie crucea asta Doamne ! ” sau “Cu ce ţi-am greşit,de Ai ales să nu mă înzestrezi cu toate darurile Tale(înţelegând aici doar sănătatea fizică,că de restul nu pot să mă plâng,că atunci chiar aş  păcătui în faţa Lui)

Aceste întrebări handicapatul ţi le spune mai ales în perioada cea mai dificilă pentru el/ea,care este adolecenţa,atunci ne este cel mai greu să ne acceptăm aşa cum suntem,chiar ne este ruşine cu noi înşine,cu felul cum mergem,cu mişcările necoordonate pe care le avem,cu trăsăririle spastice care ne surprind şi pe noi când se produc din întâmplare şi ceilanţi tineri şi copii incep să izbugnească în râs şi să ne spună ironic :Ce ai,mă,eşti speriat de bombe !

Alegem visul tocmai fiindcă suntem încapabili să ne trăim viaţa,suntem sensibili tocmai fiindcă avem prea mult timp la dispoziţie spre a ne gândi ,suntem obligaţi să ne disecăm eul ,tocmai ca să nu fim sfâşiaţi de către ceilanţi,e mai mult o soluţie de prevenire a rănirii sufleteşti  decât o înclinaţie înăscută !

Aţi văzut vreodată cum trăieste animalul rănit în natură,cum stă mai mult în preajma bârlogului ca în caz de pericol de moarte să se poată ascundă mai repede,aşa şi noi nu ne aventurăm prea mult în viaţă şi nici nu încercăm să ne implinim visele,pentru că suntem constienţi nu neapărat că putem fi răniţi,dar putem noi înşine rănii pe cel de lângă noi din cauza incapacităţii noastre de a ne implini obligaţiile cotidiene.Suntem visători,dar nu suntem prosti,avem o capacitate de intuiţie mare care în mod paradoxal ne face mai precauţi decât aventurieri,cunoastem durerea fizică,cunoastem şi neputinţa interioară şi nu vrem să le-o împărtăşim şi altora,ce rost ar avea !

De obicei durerea sufletească este interesantă,din totdeauna m-a captivat,durerea fizică nu o dorim ,e prea crâncenă spre a fi răbdată cu demnitate umană.Da,avem demnitatea noastră,o preţuim poate mai mult decât voi cei sănătoşi cu toate că suntem atinsi şi noi de un anumit grad de superficialitate şi suntem chiar josnici în anumite cazuri !

Eu când îl văd pe Sorin Ovidiu Vântu cum îşi accentuază în mod voit şi perfid handicapul când este chemat în justiţie de către organele statului şi cum încearcă să ne impresioneze târându-şi picioarele cu extrem de mare greutate,că ai impresia că tipul,ce mai,este pe moarte,nu mai are mult de trăit,aşa de bine joacă treatru ,zâmbesc amarnic,zicându-mi în sinea mea cu ironie :Uite cum işi bate nenorocitul ăsta joc de oameni,n-are pic de demnitate,are suflet de animal în trup de om şi ne râde în faţă !

Vântu întruchipează profitorul ideal,n-aş avea absolut nicio problemă să-l imit,poate nu la furatul banilor,că deh,timpurile vestul sălbatic în România au cam trecut,chiar dacă încă se mai dau tunuri economice chiar şi în ziua de astăzi,dar să profit de handicapul meu doar spre a seduce o femeie(orice lucru are un început)spre exemplu,mai cu seamă că sunt destul de priceput în a modela ideile în cuvinte,şi cum femeile se moleşesc când le stimulezi punctul G mental,că mulţi prosti vor să-l caute direct la fagurele de miere,uitând că mai înainte trebuie să afumi şi să adormi albinele ca să guşti din miere,dar totuşi urâsc să trişez viaţa,nu văd nicio plăcere în asta în afară de recompensa imediată !

Ce rost are să încerci să-i păcăleşti pe alţi şi să te minţi pe tine însuşi,nu văd câstigul spiritual din asta şi nici un lucru demn de laudă in afară ,nu văd progresul sinelui în călătoria sa din temporal în veşnicie!

Ceea ce nu mă implineşte,oare cum poate să mă întregească, când ceea ce mă face să mă simt viu,port deja în sufletul meu.Trupul este trup,lăsând religia şi filizofia la o parte,şi imi dau seama bine că mâncărurile bune imi îndulcesc gura,femeile- iluzia de fericire ,banii -un anumit stardard de viaţă,copiii îmi amintesc de inocenţa pierdută,natura – mă înviorează şi mă face să mă simt bine,universul îmi aţâţă imaginaţia,dar sufletul cine sau ce mi-l poate umple cu adevărat ?

Asta este întrebarea a cărei răspuns îl tot caut !

Cine mă poate ajuta,cine îmi poate spune unde găsesc sau cine deţine ceea ce caut !

8 Comments »

  1. Poate ar fi folositor sa inveti “arta visatului”.

    Comment by Sonia — May 4, 2010 @ 10:19 | Reply

  2. Mda,frumos din partea ta ! Oare eşti puţin ironică şi mă faci vrăjitor ?! Asta chiar că nu mi-a trecut prin cap ca aş putea ajunge !🙂
    Acum să-ţi răspund şi serios,nu caut puterea de a fi peste ceilanţi,caut doar să-i înţeleg pe oameni cu tot cu ceea ce reprezintă şi pe Dumnezeu atât cât îi este omului dat să-L înţeleagă !

    Iar visatul handicapaţilor cu ochii deschişi în concepţia mea are totuşi alt înţeles decât cel exprimat de tine,poate n-am reuşit eu să fiu foarte convingător în descrierea articolului de mai sus . Se mai întâmplă !

    Comment by Micael Nicolas — May 4, 2010 @ 17:38 | Reply

  3. “vrajitor” e cam incorect. Nu face vrajitorul stalking si visare. Daca tot iti place sa visezi si ai timp, de ce sa nu o faci cu folos?

    Cum pui icon-uri(zambareti), ca eu nu reusesc?!

    Comment by Crestina — May 5, 2010 @ 08:56 | Reply

  4. Ironia vieţii mele ştii care este,când am timp de visare,nu mai am timp de citit !🙂
    Nu prea îmi place să citesc foarte mult,nu prea am răbdare pentru lectură,important este să cunosc cât mai mult dintre sensurile cuvintelor,că restul e potriveală !🙂

    Intră pe messanger,vezi cum se formează icon-ul zâmbăreţului acolo şi copiază acele semne pe blog şi yellow smiley face iţi va face apariţia .

    Comment by Micael Nicolas — May 5, 2010 @ 15:34 | Reply

    • (pirate)

      Comment by Crestina — May 5, 2010 @ 15:43 | Reply

  5. nu pot intra pe mess. Iata ce a aparut de pe meebo…

    Comment by Crestina — May 5, 2010 @ 15:43 | Reply

  6. javascript:EmoticonPalette.selectEmoticon(’01’);

    Comment by Crestina — May 5, 2010 @ 15:49 | Reply

  7. Atunci dăi simplu : – ) ,dar apropiate,fără spaţii între ele .

    Comment by Micael Nicolas — May 5, 2010 @ 15:56 | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

