Micael Nicolas's Blog

May 9, 2010

Filed under: Disecarea propriului Eu` — Micael Nicolas @ 17:59

Simt,gândesc şi iarăşi simt,acestea sunt coordonatele în care tot mă învârt şi din când în când aşa cum mi se întâmplă acum,mă apuc spontan să caut cuvintele perfecte în care să-mi îmbrac simtămintele trăite.

Aşa m-am desprins încă din tinereţe,aşa am învăţat să scriu ,eu un biet analfabet căruia mi se întâmplă uneori să fiu incapabil să pronunţ unele cuvinte chiar şi în minte,pur şi simplu le gândesc la fel de pocit şi de stricat precum le şi dau viaţă în sunete auzite ,norocul cu internetul acesta ,că le caut până le descopăr cum se scriu corect în limba marelui Eminescu sau uneori deşi această cale este ceva mai dificilă decât prima,încerc să mi le imaginez ca autiştii pierduţi în lumea lor de vise,cum se scriu corect ; şi uitaţi aici un exemplu grăitor al prostiei mele,care totuşi nu mă împiedică să dau cuvântului scris ceea ce simt în interior :  “Sasisăcut” ,oare v-aţi dat seamă ce înseamnă aceasta în păsăreasca mea ?!

Nu cred,aşa că am să vă ajut : Sasisăcut = Satisfăcut !

Şi acesta este doar un exemplu banal,fiindcă nu-mi veni altul mai bun minte .Necazul este,că în acest fel cu păsăreasca pe care o vorbesc eu,am fost în stare să învăţ engleza,de mă surprinde şi pe mine uneori faptul că scriu în engleză mai bine decât scriu în româneşte,şi când te gândeşti că-n engleză pronunţia şi scrierea sunt ceva mai diferite decât în română,dar poate am să revin pe această temă într-un articol viitor .

Până ce era internetulul a ajuns şi în Severin în 2007,eram obligat pe atunci să stau cu ditamai cărţulia lângă mine,cu DEX-ul din `1997(ţin minte că m-am rugat ceva timp de a mea maică să mi-l cumpere,dat fiind că în aceea perioadă ne-am confruntat cu adevărata criză financială,atât la nivel familiar cât şi la nivelul întregi tări,nu ca aceasta de acum,căreia i se face atâta “publicitate” la ştiri),ca să aflu nu atât sinonimele cuvintelor care nu-mi veneau în minte,dar să şi descopăr cum se scriu corect unele dintre ele,că nu-mi dădeam seama,câteodată chiar o chemam pe mama în cameră şi o întrebam :

-Mă,cum se scrie cuvântul ăsta ?

Stătea ,se gândea,încerca să întuiască uneori la ce cuvânt mă gândeam şi îmi replica uneori :

-Bă,băiete ,nu există cuvântă ăsta,eu n-am auzit de el(şi mama a citit vreo două biblioteci la viaţa sa,deci ştia ce spunea).

Exact,uneori inventam cuvinte care nu existau fără să-mi dau seama ,şi regretam nespus după o verificare a DEX-ului că ele într-adevăr nu se găseau ,deşi în mintea mea,ideile pe care le exprimau sunau atât de perfect în frumuseţea lor iniţială  !

Păcat că se aprind cuvinte care par a fi vii în noi,dar moarte şi inexistente în dicţionarele limbilor moderne sau antice ale acestei lumi atât de sărace în exprimarea lor cât mai fidelă aşa cum se produc şi se mistuie în gânduri până când se modelează parcă singure iarăşi în cuvinte !

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

