Micael Nicolas's Blog

July 26, 2010

Filed under: Disecarea propriului Eu` — Micael Nicolas @ 04:48

De la 7 până pe la 10 ani mi-a plăcut să le trag la măsea,de la vin fiert îndulcit cu zahăr,vişinată,lichior de cacao şi până la bere,toate îmi pişcau limba într-un fel foarte plăcut.

Când tatăl meu îşi făcea onomasticile sau cu alte diverse ocazi fericite în familie,toată casă se umplea de oaspeţi şi ţineau două zile,în prima zi veneau la pretecere prietenii părinţilor mei,iar a doua zi bunicii mei,ambele perechi şi din partea tatălui şi din partea mamei,plus sora tatălui cu soţul şi copiii lor,verişorii mei,iar uneori sora din parte mamei ce se căsătorise şi îşi întemeiase căminul în capitală,plus verişoara mea cu buletin de Bucureşti.

Lăzi întregi de bere stăteau în cadă să se răcorească,vechiul fridiger era deja plin cu alte bunătăţi pregătite de mama,eu deja aşteptam câte o ladă să se golească,mă şi mutasem de la masa din sufragerie,jos aproape de fridigerul de pe holul de la intrare,de lângă bucătărie…,şi ceea ce preconizam să se întâmple avea loc şi prima ladă cu sticle de bere golite ajungea lângă mine,aşteptam să rămân singur şi hop,”sugeam” şi ultima picătură de bere de pe fundul sticlelor.Mama îmi învăţase obiceiul şi era cu ochii pe mine,avea grijă să nu-mi lase la îndemână prea multe sticle cu picături de bere în ele,însă mă mulţumeam şi cu ce apucam să gust .

Iară iarna când era frig,mama fierbea câte un ibricel de vin îndulcit cu zahăr şi ne dădea şi nouă,copiilor câte un sfert de ceşcuţă la fiecare.Muică ce-mi mai lingeam muştăţile după el,cu chin cu vai,după îndelungate negocieri ne mai dădea puţin şi gata,nu mai “pupam” nicio picătură în plus .

La început de an era onomastica bunicii mele din partea tatălui,acolo iarăşi mă întâlneam cu verişorii mei,fiind de aceiaşi vârstă şi copii cu toţii,ne băgam sub masă în timp ce maturii mâncau,râdeau,povesteau,şi nu ştiu cum făceau ei rost de vişinată şi în scurt timp ne încălzeam,binedispunându-ne şi ieseam afară puţin ca să ne răcorim pentru că soba cu lemne duduia în casă.Şi nici chiar atunci nu scăpam de ochiul vigilent al mamei,mai cu seamă că ne cunoştea şi ştia că bunica mea mai le dădea câteodată verişorilor mei pe care îi creştea,câte o duşcă de vişinată sau ţuică,doar aşa ,ca să le facă poftă de mâncare !

Aveam 9 ani când un vecin cu care eram coleg de bancă la şcoală,mă cheamă la el sub pretextul de a ne face lecţiile împreună,îi spun lu` mamaie,aceasta mă lasă,urc un etaj,ajung la el şi mă invită direct în bucătărie,la masă şi îmi spune :

-Bei must ? E dulce !

-Bine !

Scoate de undeva două pahare de plastic,de 200 grame,frumos imprimate cu desene pe ele,scoate şi damigeana lu` taică-su din cămară,toarnă în pahare şi ca nişte bătrâni ne spunem : Hai noroc !

Bem un pahar,vorbim,povestim,mai bem unul,mai spunem una alta,şi mai toarnă încă unul,le bem şi pe acelea mai cu uşurinţă,mai cu repezeală şi mă întreabă :

-Hai să mai bem unul ?

-Nu,nu mai pot !

Îşi mai toarnă pentru sine un pahar,îl seacă şi îi spun :

-Bă X,gata ,mă duc şi eu acasă.

Dau să mă ridic,mă simţeam ciudat,ceva se întâmpla cu mine,ajung la uşă,ne luăm la revedere,ies,apuc balustrada, cobor câteva trepte şi deodată observ cum se învârteste scara cu mine,mă apuc mai bine de fiarele verticale ale balustradei şi într-un final ajung,văzând ca într-o ghicitură,la uşa casei mele,bat cu piciorul în uşă,bunica mea îmi deschide,mă vede şi mă întreabă :

-Ce ai mă băiete, de ce esti palid ?

Tăcere din partea mea. Mă ia,mă ajută să ajung în sufragerie ,mă întinde pe canapea şi mai încearcă să mă descoase iarăşi !

Nu eram în stare să-i răspund,nu ştiam ce să-i răspund la întrebările repetate,când deodată,vreo 5 minute mai târziu se aude în uşă : BUM , BUM , BUM !

Nici nu apucă să deschidă uşa bine,când prietenul meu de pahar se şi prăvăleşte şi se prăbuşeşte înăuntru : Mamaie îl ia,îl ridică,se uită la el,observă că era şi mai palid la faţă ca mine,îl scoate pe lângă mine în terasă la aer ca să-şi revină şi strigă : AOLEU ,AJUTOR CĂ MOR COPIII !

Vecina de la etajul 3 din blocul de vizavi care era asistentă medicală o aude,iasă la fel pe terasă şi o întreabă :

-Ce măi,coană Ană ,ce s-a întâmplat ?

-Vino repede X ,că mor copiii !

O dată cu asistenţa mai soseşte o bătrână care auzise strigătul de ajutor…,se uită la noi,ne ia pulsul şi dă verdictul :

-Păi copiii ăstia sunt beţi !

-Cum sunt beţi ,mă Mihai ,măi copii,băurăţi ceva ?

Bătrâna sosită cu asistenta spune :

-Ană,adu nişte ceapă să le dăm pe la nas .Ne dau cu ceapă la nas,ne mai stropesc şi cu apă pe faţă,mă scot şi pe mine la aer în terasă ,când începem să vomăm unul câte unul peste balustradă… se auzise vestea în cartier despre isprava noastră şi se adunaseră ceilanţi copiii afară şi strigau la noi când vomam : Beţivanii ,beţivanii şi râdeau,arătându-ne cu degetele !

Eram prea ameţiţi şi obosiţi amândoi ca să mai avem puterea să reacţionăm în vreun fel la râsetele şi strigătele lor !

Se apropie ora 5,soseşte şi mama de la servici ,grupuleţe şi grupuleţe de copiii o preîntâmpină de pe la începutul aleii şi îi spun :

-Tanti Y , Mihai şi X sunt beţi !

La fel alţii îi dau de ştire :

-Tanti Y ,Mihai şi X s-au îmbătat !

-Mă fugiţi de aici !

-Da, tanti Y , este adevărat !

Mama urcă sus,se sperie,este anunţat şi tatăl meu,iar între timp sosesc şi părinţii prietenului meu,îl văd pe băiatul lor palid,întins pe covorul lung din teresă şi tatăl său exclamă moale,întrebând înspăimântat :

-Păi,băiatul nostru este mort ?!!!

-Nu este mort,este beat,o să-şi revină el ,răspunde bătrâna!

A doua zi am renăscut amândoi,însă nu ne-am dus la scoală şi chiar ne-am jucat împreună,însă atunci la mine acasă sub atenta supravegherea a mamei şi a bunicii,n-am mai fost lăsaţi de capul nostru !

Beţia aceasta cruntă care a fost la un pas să ne bage pe amândoi în comă alcoolică,cel puţin aşa s-a crezut iniţial,a fost învăţare de minte pentru mine,de atunci doar o singură dată m-am mai ameţit dintr-o halbă de bere neagră,de pe urma căreia am râs vreo trei sferturi de oră din orice,totul mi se părea în aburii uşoarei beţii,caraghios ,atunci când am fost la mare cu sora mea şi cu ai săi,având vreo 23 ani pe vremea aceea,eram deci matur şi mi-am permis şi eu o prostie,asta şi pentru că şi-a dat şi sora mea acceptul în prealabil .

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

