Micael Nicolas's Blog

July 31, 2010

Filed under: Spiritualitate — Micael Nicolas @ 02:26

Încredibil,după un deceniu în care l-am închis pe Dumnezeu în cufărul cu vechituri,lăsându-L deoparte,însă niciodată uitându-L cu adevărat,reînvii şi mă întăresc în credinţa ce am avut-o odată în El,chiar săptămâna aceasta am ţinut şi post în rânduitele zile exact ca odinioară.Mi s-a năzărit aşa dintr-o dată citind în “Marea Taină de la Diveevo”,că postul este important şi îşi are rostul său în mistica creştină,chiar am rămas uşor surprins că nu mi-a fost foarte greu să ţin post din nou,cu toate că acum mă simt uşor slăbit,fără prea multă vlagă,însă este ceva firesc să mă simt astfel şi nu mă plâng !

Interesantă fost-a starea ce-am resimţit-o în timpul rugăciunii inimii pe care tocmai o terminai de făcut,nu-mi amintesc să fi simţit vreodată un fel de căldură diafană în perceperea ei,dar compactă în concentraţia sa,ce mi-a cuprins mai întâi pectorali,apoi întreaga cutie toracică,coborând spre abdomen şi mai apoi înspre muşchii aductori ai picioarelor,fără să mă tulbur,fără să intru în alertă,chiar dacă gândul minţii diseca starea ce mă cuprindea,cugetam,încercam să-mi dau seama ce se întâmplă,însă ca nici o altă dată,fără să mă entuziasmez,fără să mă consider binecuvântat,chiar îmi aminteam cuvintele sfinţilor părinţi ce descriau starea sufletească de mai sus,ca fiind una firească sau a firii,neavând nimic supranatural sau dumnezeiesc în ea,dar mai ales încercam cu închipuirea să nu-mi pierd lăcaşul inimii de pe sonarul activ al minţii !

Lucrul frumos cu adevărat pe care îl exeperimentam atunci a fost acela,că deşi cugetam,disecam ceea ce simţeam,în acelaşi timp mă şi rugam,nu pierdeam din vedere rugăciunea,chiar o puneam pe prim plan,restul fiind ceva periferic,secundar,considerând că atâta timp cât gândesc şi îmi aud propriile gânduri,propriile-mi socoteli,nu are cum ca ceea ce simţeam să fie ceva mai mult decât unele reacţii banale ale firii umane,deschise şi dispuse să-şi cunoască sinele şi Creatorul !

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

