Micael Nicolas's Blog

March 13, 2011

Filed under: Spiritualitate — Micael Nicolas @ 05:45

Mă întreb,de ce lenea tot atinge sufletul meu,de ce tot obsesc să fac aceleaşi lucruri care mă satisfac,de ce mă las alintat de suficienţa de sine şi îmi şoptesc singur în minte :”Mă` am făcut destule,câte mai vreau să mai fac,pentru un handicapat ca mine ceea ce-am realizat pe internet din proprie iniţiativă este mai mult decât deajuns,nici prin minte nu mi-a trecut când mi-am creat acest prim blog că voi ajunge aici,câţi dintre voi aveţi 5 bloguri la activ,plus încă unul pe care îl coc în minte!

Gândesc ca un ateu acum,vorbesc ca un mizerabil,mă îngâmfez ca un prost singur,văzând în abisul sinelui meu,chiar dacă neclar şi cu privirea minţii obturată că gândul acesta şiret,fals,insidios care îmi alintă egoul şi îmi pune în faţă oglinda narcisismului interior ,că mă minte,că vrea să mă ducă cu zăhărelul doar să mă facă să mă opresc cât mai repede de pe acest reînceput de drum pe care am apucat de vreun an şi jumătate ! Pur şi simplu,chiar dacă momentan sunt aglomerat în proiectele mele şi nu găsesc întotdeauna timpul şi resursele necesare de a le realiza cât mai repede cu putinţă,conştientizez pe deplin că dacă mă împiedic iarăşi în rugăciune totul se va împrăştia în sufletul meu,iar pe blogurile mele se va aşeza cu nesimţire rugina !

Încredibil cum o rugăciune cu toate lipsurile ei,făcută de unul ca mine care nu ştie să se roage cum ar trebui,cum scrie la carte,totuşi se implineşte şi nu sunt lipsit de roadele ei ! Eu în rugăciune sunt ca cerşetorul acela tupeist de la colţul străzii sau de prin intersecţii care dacă nu-mi dai un ban când opreşti la roşu, încep să gesticulez bombănind în gura mare vrute şi nevrute,poate îţi trag şi o înjurătură printre dinţi dacă mă aflu cumva într-o stare mai proastă ! Nici nu mai ştiu de ce mă rog în ultima vreme şi simt uneori cum prima jumătate de oră trece extrem de repede ,extrem de uşor,dintr-o dată mă trezesc din amestecătura aceea de gânduri şi de imagini care-mi zboară şi-mi roiesc prin minte în încercarea mea de a mi păzi inima cu cuvintele rugăciunii,cum că a şi trecut o jumătate de oră .Doar jumătatea a doua din aceiaşi oră pare-se a trece ceva mai greu,ca acel om care aţipeşte pentru câteva minute după care se simte revigorat ,doar că vede că-i deja noaptea şi tot trebuie să se culce la loc,numai că tocmai atunci când vrea să adoarmă la comandă nu mai reuşeşte,hei,tot la fel mă simt şi eu in a doua jumătate de oră,nu mai reusesc să fac abstracţie de lumea înconjurătoare şi să mă cufund în rugăciune şi în lumea ei de gânduri şi de imagini plăsmuite de mintea însăşi ! Pur şi simplu mintea se împrăştie, trezvia se stinge şi nu mai reusesc să o adun,să o strâng din risipire,nici măcar nu pot să realizez cum de am ajuns totuşi fie şi până în acel punct ! Atunci îmi rămâne să mă rog aşa cum pot şi să aştept ca ora rugăciunii să se încheie,chiar mai trag cu ochiul când şi când înspre ceasul electronic al reciever-ului ce redă digital programele tv ,ca nu cumva Doamne fereşte să mă rog ceva mai mult de o oră,deşi se mai întâmplă,uneori mai mult,alteori mai puţin,însă media dedicată rugăciunii este o oră !

Toate aceste simţiri nu sunt trăite la aceiaşi intensitate cum ar putea ele să vă dea impresia din aceste cuvinte,ele în realitate sunt cu mult mai subţiri şi mai subtile,dar n-am ce face,aşa ies când le îmbrac în cuvinte,putând fi comparate cu nişte acarieni ce nu se văd cu ochiul liber,dar se pot observa cu atenţie când sunt sub lupa microscopului şi văzuţi în cele mai mici amănunte !

2 Comments »

  1. 😀

    Comment by angy — March 15, 2011 @ 02:53 | Reply

  2. Zâmbăreţul cel galben spune totul şi seamănă întrucâtva cu mine în viaţa de toate zilele.M-a făcut muica zâmbăreţ ci nu oltean !🙂
    Mă caracterizează de minune🙂

    Apropo Angy,când ai de gând să scrii un articol despre vizita lui Biden la Chişinău,că sunt curios să aflu şi părerea ta ! Sper că va fi curând !

    Comment by Micael Nicolas — March 15, 2011 @ 03:05 | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

