Micael Nicolas's Blog

April 10, 2011

Filed under: Disecarea propriului Eu` — Micael Nicolas @ 05:38

Am lenevit mult,nepermis de mult,trebuie să trec peste prejudecăţile celor ce nu m-ar putea înţelege şi să-mi dau drumul la scris,să mă disec fără perdea ca până acum şi chiar să pătrund şi mai adânc în adâncul fiinţei mele şi să scot din abisul morţii,din întunericul din mine,gândurile cele mai contradictorii ce mi-au trecut prin minte şi simţămintele cele mai grosiere !

Parcă m-am născut să mă disec,să-mi scot sufletul afară din trup şi să vi-l pun în faţă,nimic altceva nu mai contează pentru mine decât să-mi traduc simţămintele în cuvinte ,să-mi exprim tot ceea ce simt,tot ceea ce gândesc,tot ceea ce trăiesc ! Câteodată am impresia că tind să devin scriitor,alteori mi-aş dori să ajung sfânt,însă în realitatea nu resimt bucurie mai mare şi încordare a minţii mai plăcută decât în a-mi dezvălui sieşi înainte de toate că am puterea de a mă diseca în amănunţime !

Numai ce citi un text din Cioran în Evenimentul Zilei,în care acesta recunoaste că în tinereţe,redau citatul exact :“Căci eram nebun şi ştiam enorm de multe lucruri…” ,asta-i impresia pe care o trăiesc şi eu acum,că ştiu enorm de multe lucruri ce le simt până în străfundurile cele mai subtile ale eului meu neobosit în a medita sau în a se lasa crucificat de asemenea gânduri,idei,fantezi nesătule ce zburdă prin mine,mă târăsc care încotro,mă zdrobesc prin violenţa lor cu care caută să se impună!Uneori caut să le cosmetizez,să le dau doar forma lor cea mai delicată,mai puţin crudă,îmi adaptez gândurile pe măsura prejudecăţilor voastre nedorindu-mi să şochez sau chiar să intru în conflict cu ideile voastre preconcepute,dar n-am ce să fac,în toată această poveste primează doar simţire-mi !

Aici,în acest colţ virtual pierdut printre milioanele de alte bloguri şi situri din intreaga lume,eu sunt stăpânul,eu sunt cobaiul,eu sunt povestea; aici este morga,eu sunt autopsierul şi tot eu sunt şi subiectul !

Sunt plin de imagini,de trăiri,de gânduri ce vor a fi spuse ! Cine sunt eu să nu le dau frâu liber şi să le las să curgă din mine prin cuvinte ! Simt o nevoie imperativă spre a mă diseca,eu n-am imaginaţie,nu pot să scriu despre fantasme imaginative,nu-mi permit să-mi închipui ce simţi tu,ce gândeşti tu,deşi sunt destul de sigur că dacă aş face un minim efort intelectual aş intui într-o măsură oarecare să simt ceea ce simţi tu,să gândesc ceea ce gândeşti tu…,în adolescenţă îmi plăcea să mă joc astfel,să mă transpun în locul tău,să intru în pielea ta şi să-mi imaginez cum ai fi tu,acum nu-mi mai îmi place,bine recunosc că nici nu mai am timp pentru astfel de închipuiri profunde,îmi este de ajuns tot ceea ce gândesc şi simt eu însumi,abia mai fac faţă în a mă descrie în cele mai subtile amănunte pe mine,chiar nu mai există loc pentru altceva,simţirea lumii prin sine şi disecarea propriului eu` îmi sufocă imaginaţia şi mă face în ultima vreme să nu mai găsesc timp nici pentru mine însumi,atât de bogată şi de ocupată îmi este simţirea ! Sunt într-o cursă nebună cu mine însumi,tot ceea ce simt vreau neapărat să mărturisesc nu neapărat lumii întregi,că puţin îmi pasă la o adică de voi toţi laolaltă şi de părerile voastre,ci să mă mărturisesc singur sieşi,căutându-mă permanent,observându-mă şi descriindu-mă în cele mai intime detalii !

Ce repede trece timpul când mă afund în asemenea gânduri,abia terminai introducerea şi zburară pe nesimţite două ore,oare să fie cu putinţă să-mi trăiesc viaţa ca pe un jurnal,scriindu-mi memoriile cât sunt proaspete,aburinde,că asta fac de fapt:Trăiesc,simt,gândesc,scriu !

Sincer să fiu am experienţă în a-mi descrie cursa vieţii în însăşi timpul maratonului spre necunoscut,am caiete întregi de pe vremea în care fost-am îndrăgostit,cunosc tensiunea şi stresul care te cuprind când vrei să scrii despre tot ceea ce trăieşti la scurt timp ,dacă nu cumva imediat după ce clipa moare şi prezentul devenit-a trecut ! E epuizant să trăieşti astfel,e frustrant să intri în criză de timp,e dificil să realizezi că o astfel de povară cere sacrificii,cere să renunţi a mai conversa chiar şi cu persoane de foarte bună calitate ce le-am cunoscut pe internet,doar să-mi găsesc timp a scrie despre ceea ce simt când simţire-ai încă vie ,nu s-a transformat într-o amintire ,ci nici amintirea nu a alunecat singură spre uitare !

Am cheia la mine,ştiu ceea ce ar trebui să fac,însă îmi displace profund gândul că trebuie să fac sacrificii spre a reuşi să ţin ritmul nesăţios al trăirilor ce nu se vor moarte mai înainte de a le descrie undeva pe blog,pe vreo hârtie !

2 Comments »

  1. Cred ca ar fi “DEOSEBIT de BINE” sa-ti transformi in”REALITATE”,intentia de a deveni “SCRIITOR”,deoarece afirm inca odata,ca ai “HAR” in a produce “NARACTIUNI” de calitate si asta nu numai in ati diseca propiul”EU”…Sunt convins, ca pentru asemenea activitati, ai nevoie de un dram de “NEBUNIE”,care iti dicteaza uneori sa “COSMETIZEZI”,ceace gandesti de moment,de aceea iti recomand,sa nu scri din “PRIMA”pe blog,ci sa-ti faci mai intai “CIORNE”,pe care le poti revedea,corecta si a le da in final”FORMA DORITA”…ZIC ca “GRESESTI”,afirmand, ca nu-ti pasa de parerile altora, “CRED”ar trebui, sa le asculti pe toate si sa pastrezi, numai ce crezi ca iti este “NECESAR”…Caietele ce zici ca le ai, e pacat sa le ti la “DOSPIT”,ba chiar ti-as propune, sa-ti creiezi in cadrul blogului, un capitol de AMINTIRI”,in care isi vor gasi un BINEMERITAT”loc…INCEARCA sa dai “PLANIFICARII”timpului,rolul necesar si te vei convinge foarte curand, cat de important este acest lucru!!!!

    Comment by ilie sirbu — April 10, 2011 @ 17:06 | Reply

  2. Abia găsesc timp să scriu cele pe care le am deja în minte,să mai şi digitalizez altceva ar fi de prisos atât timp cât scriu în primul rând pentru mine şi abia mai apoi pentru cititorii mei !

    Comment by Micael Nicolas — April 10, 2011 @ 19:53 | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

