Micael Nicolas's Blog

April 15, 2011

Filed under: Disecarea propriului Eu` — Micael Nicolas @ 05:24

Limba maternă este limba sufletului,nu pot să gândesc în altă limbă indiferent dacă aş cunoaşte-o la perfecţie sau nu !

Nu pot să-i înţeleg pe cei care aleg să se exprime într-o limbă străină,exceptându-i pe aceia ce s-au născut din părinţi de etnii diferite,acestia sunt siamezi într-ale minţii,persoane care caută sinonime în cealaltă limbă şi se regăsesc şlefuindu-şi ca într-o oglindă cuvintele gândind şi comparând sensurile în cel de-al doilea grai .Într-adevăr poţi să dai peste un strop de înţelepciune jucându-te astfel cu gândurile,însă nu ştiu cât câştigi în substanţă ,în revelarea cât mai precisă a plăsmuirii nu atât a ideii în sine cât a sâmburelui de adevăr purces şi copt în tine,că doară ideile sunt multe,adevărul lăuntric însă, este doar unul !

O idee pentru mine se naşte moartă,se avortă pe sine dacă nu este ocrotită în nimbul simţirii ;fiindcă tot ceea ce gândesc este vechi,putrezit,o mumie ce nu se lasă îngropată,cu totul altceva este simţirea,ea este ca o floare ce înfloreşte în permanenţă,chiar şi atunci când nu te mai înmiresmează cu parfumul său !

A gândi e o aparenţă,a medita e o iluzie,doar a simţi devine înţelegerea concretului ! Desigur este vorba aici despre simţirea interioară, nicidecum de pipăitului lucrurilor din afară .

Eu de fapt acum nu simt mare lucru,nu văd cu ochii minţii ideea în perspectivă,şi totuşi un licăr slab ca un atom instabil trece prin mine,ceva îmi atinge corzile sufletului,însă fără să pot pătrunde acel ceva! Sunt liniştit,nu mă grăbesc,am impresia că nici nu gândesc,ci totuşi gândurile răsar în mine ca seminţele din pământ ! Aicea este taina,căci acum ştim cum renaşte natura ,primăvara:Pomii şi florile îşi dăruiesc seminţele păsărelelor,ele se înfruptă din ospăţul lor,iar mai apoi le seamănă trecându-le prin ele din zbor;nedumerirea mea cea mare este acum : Cine îmi seamănă mie gândurile ?!

Cum gândesc,mecanismul gândirii reprezintă pentru mine taina tainelor ! Pur şi simplu nu reusesc să-mi dau seama despre acest lucru oricât de mult m-aş diseca,m-aş observa,m-aş psihanaliza !

Dacă unii se întreabă de unde venim,care este scopul vieţii şi încotro ne îndreptăm după moarte,eu dimpotrivă mă întreb cum se naşte gândul,cum de ajungem să credem în ideea şoptită de el în fugă şi mai ales cum de-l pierdem atât de uşor de pe radarul minţii.Acum fost-a,acuma nu mai e ! Unde dispărutu-sa ?

Cu cât meditez mai mult asupra acestei probleme ,cu atât realizez mai mult că eu paradoxal nu gândesc,ci totuşi scriu,leg nişte cuvinte între ele,chiar le dau şi un sens anume! Şi totuşi cum se face că gândesc ?! Prin ce taină gândesc şi sunt conştient de mine însumi ?!

Se zice că am fost creaţi spre a deveni dumnezei ,spre a ne îndumnezeii ! Oare Dumnezeu însuşi are aceleaşi îndoieli asupra existenţei Sale aşa cum le avem noi ?! Sau natura noastră decăzută ne ispiteşte în mod fals să ne ridicăm astfel de probleme?!

Gândesc,deci exist !,a cuvântat odată un mare gânditor,însă pentru mine mai mare aberaţie ca aceasta nu există şi nici n-am auzit ! Gândesc,deci sunt prost !,mi se pare de mult mai bun simt ,mai realistic,mai aproape de ceea ce sunt,dar să spui că exişti doar pentru simplu fapt că gândeşti mi se pare impertinenţa absolută,un nonsens inimaginabil ! E ca şi cum i-ai cere unui surdo-mut şi autist pe deasupra ,să înţeleagă o sfărâmă cât de mică din lumea noastră,din civilizaţia noastră,când sărmanul de el nici nu ştie că trăieşte ,plutind cu mintea rătăcită în lumea sa abstractă şi pustie, nici măcar în lumea viselor nu trăieşte pentru că şi atunci ca să visezi trebuie să-ţi doreşti aceasta,el necunoscând niciodată dorinţa adevărată în afara instinctului primar !

2 Comments »

  1. Esti foarte “SOFISTICAT’in gandire si imi pun problema, sa nu prinzi prea des, perioade de “EPUIZARE”care in timp pot deveni “DERANJANTE”…Am inceput sa vizionez “MEMORIALUL DURERI”,care din start imi pare “BINE” realizat!!!

    Comment by ilie sirbu — April 16, 2011 @ 03:55 | Reply

  2. De obicei îmi place să spun că nu gândesc,ci doar mă joc cuvintele sau cine ştie,poate ele se joacă cu mine !

    Vizionare plăcută,tată !🙂

    Comment by Micael Nicolas — April 16, 2011 @ 04:18 | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

