Micael Nicolas's Blog

January 25, 2012

Trăim într-o lume nouă, guvernată de aceleaşi reguli vechi!

Filed under: IT & Programe — Micael Nicolas @ 18:34

Pentru cei familiarizaţi câtuşi de puţin cu această platformă virtuală, dar mai cu seamă, creatorii de conţinut de pe internet, realizează uşor, uşor, cum se strânge laţul în jurul creativităţii însăşi, interconexiunii şi a schimbului de informaţii ce au stat la baza lansării web-ului, şi asta paradoxal şi ironic, tocmai în numele drepturilor de autor. Drepturi de autor care în SUA se urmăresc 80 ani, iar în UE 50 ani.

Ce sunt drepturile de autor de fapt, care ar fi definiţia lor exactă în lumea de astăzi? Să zicem că cineva dintre noi cumpără ultimul CD al lui Bosquito, adăugă nişte imagini faine şi îi transformă melodiile într-un videoclip şi-l urcă pe YouTube. Ce reguli am încălcat prin asta, deşi trebuie că recunosc că acest exemplu este unul prost şi poate fi uşor desfinţat prin contra-argumente,însă chiar şi aşa ni se încalcă un drept, acela al propriei noastre creaţii, pentru că imaginile adăugate melodiei pot fi ale noastre, realizate de noi, ceva unic şi de ce nu, irepetabil! Cum am putea recupera acele imagini, dacă, să zicem, odată adăugate melodiei le-am şters din calculator?! Cine plăteşte sau cum ar trebui să plătească cel sau cei care ne distrug propria creaţie?! Sunt întrebări fără răspuns, aşa-i?

Legile ce încearcă să reglementeze internetul în SUA mi se par de un anacronism infiorător, nemaiadăugând nimic critic împotriva drepturilor de autor de mai sus, deşi lista ar fi lungă dacă aş avea răbdarea şi cunoştinţele tehnice necesare să o completez mai în detaliu, însă cenzurarea de orice fel nu mi se pare normală şi nici nu cred că poate duce la ceva bun, într-o societate care se clamează singură a fi cea mai democratică de pe planetă. Înţeleg că terorismul reprezintă un pericol la adresa societăţilor libere şi democratice, în special pentru SUA, şi că hackerii chinezi şi nu numai îţi hărţuiesc aproape necontenit sistemul informatic, dar în loc să angajezi şi să pregăteşti mai mulţi oameni care să apere sistemul,tu ce faci,ne iei nouă drepturile?! Prin asta nu cumva îi înfuri pe cetăţenii pe care spui că-i protejezi, făcându-i în disperare de cauză să treacă de partea cealaltă a legii şi să te trezeşti nu numai cu duşmani externi,ci şi cu duşmani interni,care-i face şi mai periculoşi în nemulţumirea lor crescândă, tocmai că se află în propria ogradă!

Acum să vă mărturisesc şi nemulţumirea mea, ieri mi-a fost şters un cont de YouTube,tocmai acela pe care încărcasem cele mai multe şi mai frumoase videoclipuri create de mine,printre care Divina Comedie,Imnele Iubirii Dumnezeieşti şi celelalte colaje de muzică uşoară românească,am muncit mult la ele şi eram mândru de acel canal,şi de imaginea superbă de toamnă ce o pusesem ca fundal,eu acum ce ar trebui să fac,oare să ader la grupul acela”Anonymous“,al războinicilor virtuali şi să declar la unison cu ei război marilor corporaţii internaţionale! Ştiu, sună pompos, dar nici dictatura unor reguli învechite şi depăşite întru-totul de timpurile pe care le trăim, nu pot să o accept.

Bine, până la urmă mă voi conforma regulilor stupide ale internetului şi voi reîncarca fişierele şterse pe alt canal de YouTube, dar setea după normalitate într-o lume tâmpită şi avidă după câteva bacnote verzi sau albastre fără acoperire în aur din vreo bancă, va rămâne, chiar sper, dat fiind inventarea unor noi hard-disk-uri cu memorie cât mai cuprinzătoare, cât mai mare, şi a unor programe software pe măsură care să permită să-ţi expui tot ce ai în calculator direct în mediul virtual,fără intermediari,gen YouTube pentru videoclipuri,Trilulilu pentru mp3-uri sau Flickr pentru imagini,bineînţeles asta într-un mod organizat şi cu conexiune neîntreruptă la internet.

Atunci autorităţile chiar nu vor mai avea să se facă,că doar nu vor putea să ne confisce calculatoarele la toţi în acelaşi timp, doar aşa prevăd eu că se vor putea desfinţa aceste stupide şi arhaice, pentru vremurile noastre, drepturi de autor şi fiecare dintre noi va putea astfel manipula informaţia de care dispune,totalmente liber şi nestigherit de nimic! Sper să ajung să trăiesc acele vremuri şi mai sper că ele nu sunt departe.

Apropo de “Anonymoussau V for Vendetta – SUA 2005, filmul, merită văzut!🙂

6 Comments »

  1. Darul vine din inima ta, cand iti spuneam ca esti un inger, nu ma credeai:)…cati si-ar darui creatia si iubirea din sufletul lor, fara sa ceara in schimb chestiile alea verzi…vezi, asta e diferenta dintre un inger, care niciodata nu iti cere ceva in schimb si iti ofera mereu tot si din tot sufletul …si cei care nu urmaresc altceva decat sa comercializeze, pentru ca ei “isi vand sufletul”,. nu il daruie…acum intelegi ce spuneam atunci?:)
    cu drag, tu inima mai mare decat trupul!

    Comment by Romeo — January 25, 2012 @ 19:57 | Reply

  2. Wow, chiar atât de mult a decăzut umanitatea din om, din fiecare, ca atunci când doar oferim ceva total dezinteresat, să fim comparaţi cu îngerii! Mi se pare prea mult zis,nu ştiu de ce,poate din cauză că nu urmăresc vreun scop anume, ci doar frânturi de idei ce mi se nasc din simţire şi-mi doresc cu tot dinadinsul să le duc la capăt,deşi în ultima vreme a început să-mi dea târcoale acea zicală din Biblia, cum că totul pe acest pământ este vânare de vânt şi deşertăciune,şi nimic nu-i nou sub soare, dar chiar şi aşa, simt nevoia să construiesc ceva pe nisipul ăsta mişcător, să schimb ceva,câtuşi de puţin,dar care să conteze!

    Omule, eu înţeleg subţilităţile cuvintelor, poate nu totdeauna, nu-s aşa de “doxat” pe cât mi-aş dori, dar crede-mă pe cuvânt de onoare că comiţi o “blasfemie” când compari pe cineva cu-n înger, cu atât mai mult pe mine!🙂

    Cu bine!

    Comment by Micael Nicolas — January 25, 2012 @ 20:30 | Reply

  3. Incantat in primul rand de comentariul lui ROMEO…. MIcael, tie ti-am adus laude, pt. modul cum iti exprimi ideile si de aceasta data, sunt incantat ca ai abordat ff.bine, un domeniul care si pe mine ma deranjeaza de nenumarate ori…Personal, am ajuns la concluzia,ca in padurea YOU TUBE-ului sunt c-am multe uscaturi,care dau “VERDICTE” si i-au “HOTARARI” , lipsite total de profesionalism …Nu avem ce face, decat sa-l citam pe ISUS” : “IARTAI DOAMNE, CA NU STIU CE FAC ” !!!

    Comment by sirbu — January 26, 2012 @ 12:46 | Reply

  4. Ce pot să fac! Asta-i viaţa!🙂

    Comment by Micael Nicolas — January 26, 2012 @ 17:28 | Reply

  5. i love your blog, i have it in my rss reader and always like new things coming up from it.

    Comment by ouija board — February 4, 2012 @ 22:03 | Reply

  6. Deci chiar e tare filmul V for Vendetta…eu unul vi-l recomad…

    Comment by Filme Noi — February 22, 2012 @ 18:09 | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

